Monthly Archives: Mai 2010

De turisme per França, les Chambres d’Hôtes

Avui us vull parlar de les “Chambre d’Hôtes”, que és un tipus d’allotjament rural amb un caràcter marcadament familiar,  molt característic de França. Em recorden en certa manersa  als B&B anglesos. Les “Chambres d’Hôtes” són cases o petits castells o “domains” situats generalment en poblets petits propers a nuclis de població més grans.  Lloguen habitacions per dies o setmanes i  moltes  ofereixen les “Tables d’Hòtes” que permeten  compartir la gastronomia local amb  altres persones allotjades.

Les “Chambres d’Hôtes” ofereixen un tracte familiar i de confiança, unes habitacions decorades amb molt d’encant i uns espais comuns on la quitxalla i els grans poden gaudir de l’aire lliure i respirar tranquil·litat. Ideals per fruir en el temps lliure i en família.

http://www.chambresdhotes.org/

Ara ens toca a nosaltres

Ja fa uns mesos que l’Eulàlia i jo estem juntes, passem llargues estones jugant, rient i dormint i tenim més o menys controlats i acoblats els nostres ritmes vitals.  Penso que ha arribat l’hora de la meva recuperació física i dedicar-me una mica de temps. Per aquest motiu em poso a les mans d’una fisioterapeuta.

Començo pels exercicis del sòl pèlvic. Els exercicis de Kegel.

Els exercicis de Kegel són altament eficaços per enfortir el sol pèlvic, abans, durant i després de l’embaràs.  Amb la pràctica d’unes 10-15 repeticions diverses vegades al dia aconseguirem una tonificació òptima de la zona i evitarem problemes derivats de l’embaràs i part com ara la incontinència urinària.

Per altra banda hi ha els abdominals hipopressius, no indicats durant l’embaràs, però ideals per a la recuperació de la cintura passada la quarentena.

Els hipopressius són uns exercicis destinats a tonificar el sòl pelvià i la faixa abdominal, especialmentindicats durant el postpart. El sòl pelvià o perineu està format per uns músculs situats a la part baixa de l’abdomen que serveixen de recolzament de diferents òrgans. Els conductes d’aquests òrgans, és a dir, la uretra, la vagina i el recte, passen a través del perineu. Per sobre es troba el diafragma, per davant els abdominals, pels costats les costelles i per darrere la columna i la musculatura espinal. Quan aquest sòl pelvià es debilita, pot provocar diferents tipus d’incontinència urinària, prolapses i disfuncions sexuals. Aquesta falta de tonicitat muscular es pot prevenir, tractar i curar amb diferents tipus d’exercicis. Els exercicis es fan amb un ritme lent, les postures es mantenen entre 10 i 30 segons, i
una sessió dura entre 30 i 60 minuts. S’hauran de fer entre 3 i 4 hipopressius diverses vegades al dia.

MIREIA OROMÍ, FISIOTERAPEUTA DIX. SALUT, CULTURA I OCI
Article publicat al Tot SantCugat n. 1044

El següent video explica la diferència que hi ha entre fer un abdominal clàssic, que té conseqüències negatives pel sòl pelvià, i els exercicis abdominals hipopressius.