Ara ens toca a nosaltres

Ja fa uns mesos que l’Eulàlia i jo estem juntes, passem llargues estones jugant, rient i dormint i tenim més o menys controlats i acoblats els nostres ritmes vitals.  Penso que ha arribat l’hora de la meva recuperació física i dedicar-me una mica de temps. Per aquest motiu em poso a les mans d’una fisioterapeuta.

Començo pels exercicis del sòl pèlvic. Els exercicis de Kegel.

Els exercicis de Kegel són altament eficaços per enfortir el sol pèlvic, abans, durant i després de l’embaràs.  Amb la pràctica d’unes 10-15 repeticions diverses vegades al dia aconseguirem una tonificació òptima de la zona i evitarem problemes derivats de l’embaràs i part com ara la incontinència urinària.

Per altra banda hi ha els abdominals hipopressius, no indicats durant l’embaràs, però ideals per a la recuperació de la cintura passada la quarentena.

Els hipopressius són uns exercicis destinats a tonificar el sòl pelvià i la faixa abdominal, especialmentindicats durant el postpart. El sòl pelvià o perineu està format per uns músculs situats a la part baixa de l’abdomen que serveixen de recolzament de diferents òrgans. Els conductes d’aquests òrgans, és a dir, la uretra, la vagina i el recte, passen a través del perineu. Per sobre es troba el diafragma, per davant els abdominals, pels costats les costelles i per darrere la columna i la musculatura espinal. Quan aquest sòl pelvià es debilita, pot provocar diferents tipus d’incontinència urinària, prolapses i disfuncions sexuals. Aquesta falta de tonicitat muscular es pot prevenir, tractar i curar amb diferents tipus d’exercicis. Els exercicis es fan amb un ritme lent, les postures es mantenen entre 10 i 30 segons, i
una sessió dura entre 30 i 60 minuts. S’hauran de fer entre 3 i 4 hipopressius diverses vegades al dia.

MIREIA OROMÍ, FISIOTERAPEUTA DIX. SALUT, CULTURA I OCI
Article publicat al Tot SantCugat n. 1044

El següent video explica la diferència que hi ha entre fer un abdominal clàssic, que té conseqüències negatives pel sòl pelvià, i els exercicis abdominals hipopressius.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s