Vida interior, visió exterior

Permeteu-me que avui em posi una mica filòsofa.

A vegades em trobo que quan estic contrariada amb la vida en general, el meu humor es veu alterat i així mateix la visió de les coses que m’envolten. Per altra banda quan tot rutlla mentalment la sensació de que la vida em somriu és molt major, i així per exemple, un acte de tendresa entre dues persones el puc veure com a tal i emocionar-me o qualificar-lo de ridícul.

És curiós constatar l’ evident influència dels nostres sentiments en  la visió i en la interpretació de la vida, és emocionant pensar com la meva vida interna és capaç de distorsionar-me la imatge del que veig fora, independentment de les meves conviccions més sòlides i més apossentades. I és aquest poder que té el  nostre sistema límbic el que  ens condiciona a prendre unes decisions o unes altres, a adoptar una o una altra posició, a lluitar per la vida o abaixar el cap i buscar refugi en algú emocionalment més fort.

Les nostres pors internes són les que no permeten avançar, les nostres inseguretats personals i momentànies a voltes suposen un gran entrebanc per afrontar i viure una vida que, lluny de la nostra interpretació, continua passant i avançant per tothom.

Ara la meva reflexió és la següent: donada la importancia dels nostres sentiments front la lectura de la realitat exterior és necessari  saber controlar les emocions i buscar aquest equilibri interior que ens permet interactuar amb el medi amb certa proactivitat i calma.

Escoltar la gent amb atenció, observar detingudament, respirar profundament i deixar-se seduir l’entorn són actes que ens poden ajudar a copsar la vida des d’una perspectiva positiva, deixant a banda certs prejudicis i temors, i recuperar l’equilibri emocional.

Deixa un comentari

