L’Espinàs i l’Om

Vostè sembla un home molt auster.

Ho sóc. En la majoria de coses, penso que ho sóc. Cadascú s’ha de preguntar què necessita i què no necessita. Mira, en Pere Calders tenia una màquina de fotografiar molt bona i se la va canviar perquè a la botiga li van dir que hi havia una altra màquina que deia a quina hora feia la foto, quan ell s’havia passat 70 anys sense que el preocupés a quina hora feia la foto. Jo no caic en aquest consumisme. En canvi, he conegut els grans restaurants de París.

El caprici de l’Espinàs és el menjar, doncs?

No, no és un caprici. És com escriure: m’agrada. Però puc estar-me un dia menjant-me un tros de crostó mal rosegat.

Quants anys fa que viu al pis del carrer Aragó?

57. Des que em vaig casar.

I els mobles són els mateixos?

No, he canviat el sofà. Jo no peso gaire, però a la llarga s’ensorra.

Mai ha sentit la necessitat de comprar-se una casa?

Sóc incapaç d’anar-me’n a viure en un poble, ni a la part alta de Barcelona en un pis de luxe. No ho faria. A mi no m’agrada residir. M’agrada viure. I a la meva Eixample Esquerra, que és un niu de vida. Sóc eixamplista.

Ha fet diners?

Els suficients per poder-te contestar que sí i no ser hipòcrita. He treballat sense parar molts i molts anys i ara, amb 84, ho continuo fent. El que no he tingut mai és ambició de fer diners. Tinc un cotxe modest, un Opel Astra, que fa 15 anys que funciona. Per què me l’hauria de canviar si no ho necessito? Potser la saviesa -i ho dic amb tota la modèstia- és no voler el que no necessites.

En 35 anys d’article diari no he vist mai que li faltés el respecte a ningú.

És que jo sóc més aviat moderat. M’agraden els matisos i mai he pretès donar lliçons a ningú. Explico coses que he vist. Sense cap voluntat de transcendència.

Aquest és un tast de la GRAN entrevista que l’Albert Om va fer a l’Espinàs.

MMMM…quin bon gust de boca!

Publicada diumenge dia 17 de juliol al  diari ARA

Deixa un comentari

